GJENSKAPER MICRA ETTER 60 SEKUNDERS MØTE

Med fotografisk minne skal artisten Stephen Wiltshire tegne Nissan Micra etter 60 sekunders visning
Bytter ut penn og papir med den innovative VR-appen Tilt Brush by GoogleTM
Se Stephens enestående Nissan Micra i 3D VR på 
https://www.youtube.com/watch?v=8dd9IyKxUpo&feature=youtu.be 

16.12.2016 – Ett minutt. 60 sekunder. Det er veldig kort tid uansett hvordan du ser på det. Kan det være nok tid for den verdensberømte artisten Stephen Wiltshire til å studere det uttrykksfulle designet til nye Nissan Micra uten å ha sett den tidligere, og deretter tegne den helt nøyaktig?

Stephen har et fotografisk minne og er best kjent for sine tegninger av kunstige horisonter av byers silhuetter med penn og papir. Disse detaljerte tegningene lages ofte etter en helikoptertur som varer bare noen få minutter.

Ivrig etter å prøve ut nye arbeidsmetoder og utfordret av Nissan til å tegne den nye Micra med Tilt Brush by Google™, skal han tegne bilen med det som er en innovativ VR-app, som lar deg tegne i 3D med HTC Vive VR-hodesett.

 

Resultatet er enestående visuell kunst som viser de uttrykksfulle og atletiske linjene til nye Nissan Micra.

-      Jeg liker Micra. Den er veldig futuristisk og jeg elsker den oransje fargen. Jeg liker utformingen og lysene og de kraftige linjene på sidene. Den har et rent design, sier Wiltshire.
Å tegne biler er ikke noe nytt for ham. I tillegg til sitt arkitektarbeid, elsker han å tegne store amerikanske sedaner fra 50- og 60-tallet med forkrommede detaljer og hvite dekksider.

Under eksperimentet dukket det opp et par utfordringer. Først måtte han tegne i 3D i stedet for 2D, og så måtte han tegne i fullskala i stedet for å nedskalere.

Størst utfordring var at Wiltshire aldri tidligere har brukt VR i sine tegninger. Men etter en rask test med de håndholdte kontrollene og det intuitive grensesnittet til Tilt Brush, var han i sitt rette element.

Femte generasjon Nissan Micra er kraftig endret fra forgjengeren. Dynamiske proporsjoner preger det spenstige utseendet og innvendig følges det opp med et vingeformet dashbord. Myke materialer og totonet interiør er standard.

-      Nye Micra symboliserer tydelig vårt slagord «Innovation That Excites», noe vi bestreber oss på å fremheve, sier Jean-Pierre Diernaz, Vice President of Marketing i Nissan Europe. Stephens utfordring kan ses online på våre sosiale medier, inkludert YouTube og Facebook. 

Se nå på https://www.youtube.com/watch?v=8dd9IyKxUpo&feature=youtu.be