NAVARA OPPGRADERES MED EN 71°NORD EDITION

  • Satellittnavigasjon og ryggekamera som standard
  • Karakteristiske eksteriørdetaljer
  • Mye bil for pengene
  • Robust og praktisk
  • Nissans teknologi for 4-hjulsdrift
Nissan meget populære Navara pick-up har vært gjenstand for en gjennomgripende makeover! En spesialversjon fullpakket med nyttig teknologi og med et tydelig uttrykk har fått det egnede navnet 71°Nord Edition siden Nissan for femte år på rad sponser nettopp TV-serien 71°Nord.  
 
Basert på bestselgermodellen med 2,5 liters dCi motor bygger Navara 71°Nord Edition på styrken fra den tøffe 4x4 pickupen ved å legge til utstyr som er konstruert for å hjelpe føreren, så som satellittnavigasjon og ryggekamera.
 
For å fullføre toppspesifikasjonene har hver eneste 71°Nord-modell en unik matt metallgrå finish på ytre elementer som grillen, sidespeilene og dørhåndtakene og som er en kontrast til de fire karosserifargene som leveres: Sort, hvit, sølv og "sort pepper" - en sofistikert brun-sort metallic finish.
 
Og til tross for tilleggene er Navara Platinum stadig en av de mest konkurransedyktig prisede 4x4 pickupene på markedet.
 
«Navara er en av Europas mest populære 4-hjulsdrevne pick-up-er. Den er høyt verdsatt for sine praktiske egenskaper og øvrige kvaliteter - og for at den er bygget i Europa ved vår fabrikk i Barcelona - legger den nye Platinum versjonen til innovativt utstyr og et stilig utseende, noe som gjør den enda mer attråverdig," sa Basiten Schupp, Vice President of Sales & Marketing for Europa.
 
Navara 71°Nord Edition har et avansert Pioneer satelittnavigasjonssystem med 6,1 tommers fargeskjerm. Denne doble enheten er helintegrert i dashbordet og inneholder også et underholdnings- og kommunikasjonssenter med Bluetoothtilgang for mobiltelefoner og audiostreaming, AM- og FM-radio samt CD-spiller. Den er også kompatibel med iPod og andre lydenheter som bruker USB.
 
Et smart ryggekamera viser fargebilder bak bilen i sladrespeilet i kupeen som inneholder et LCD-display. Å bruke speilet som skjerm bedrer sikkerheten ved å sikre at sanntidsbilder er i førerens siktlinje uansett når bilen kjøres i revers.
 
Navara 71°Nord Edition drives av Nissans pålitelige 2,5-liters dCi firesylindrede common rail dieselmotor som kombinerer meget god fordeling av kraft og dreiemoment med konkurransedyktig drivstofføkonomi og utslippstall. Effekten på 140 kW (190 HK) matches av et sunt dreiemoment på 450 Nm som gjør at Navara-en klarer så godt som alt den møter på sin vei.
 
Navara Platinums firehjulsdriftsystem bruker Nissans velprøvde system for 4-hjulsdrift som gir kraft til bakhjulene under normale forhold eller en 50/50 fordeling av dreiemomentet til alle fire hjulene når 4WD modus kobles inn.
 
Den er også utstyrt med høyt og lavt gir der det siste gir enestående veigrep over glatte flater, særlig ved vanskelige nedkjøringer. Differensialsperren på bakakslingen - som bare virker i lavgir med firehjulsdrift - gir ytterligere hjelp hvis et bakhjul skulle miste grepet.
 
Med en generøs og konkurransedyktig nyttelast og 3000 kg trekkapasitet har Nissan blitt et førstevalg blant pick-up-kjøperne i hele Europa. Navara leveres i både Double Cab og King Cab versjoner og det praktiske planet har korte overheng, ypperlig bakkeklaring, firehjulsdrift og en lang liste standardutstyr.
 
Chassiset er bygd opp som et stigerammechassis med uavhengig forhjulsoppheng med doble fjærben og spiralfjærer. Dette er koblet til en stiv bakaksling og sterke bladfjærer bak, konstruert for å gi best mulig nyttelast uten å påvirke kjøreegenskapene eller komforten.
 
King Cab har plass til to personer, mens Double Cab versjonen har i tillegg en treseters benk bak i en forstørret kupe som totalt gir god plass for fem. Baksetene kan deles og leges ned slik at du får ekstra lasteplass i kupeen; den praktiske siden av dette økes ved et så godt som flatt gulv og at passasjersetet kan foldes flatt.
 
Begge versjonene har fire dører: Alle fire åpnes på vanlig måte i Double Cab, mens King Cab-ens smalere bakdører som er hengslet i bakkant og har 90 graders åpningsvinkel. Uten B-stolpen er adkomsten til kupeen i King Cab-en for både passasjerer og bagasje gjort så enkel som mulig.
 
Begge modellene har en akselavstand på 3200 mm der King Cab-en har lengre lasteplan. Lasteplanet har en minimumsbredde mellom hjulhusene på 1130 mm og en lengde på 1860 mm. Lengden kan utvides til hele 2461 mm når bakluken er lagt ned. Double Cab-en har identiske breddemål og en intern lengde på 1515 mm som kan forlenges til 2166 mm når bakluken er lagt ned.
 
Flaggskipet i Navara-serien er V6-modellen som drives av en topp moderne 3,0 liters dieselmotor med direkte innsprøyting som utvikler 170 kW (231 HK) og som har et dreiemoment på intet mindre enn 550 Nm, et tall som ingen av konkurrentene kan måle seg med.
 
Toppmodellens V6 byr på en grad av luksus og raffinement som forventes av en topp sedanmodell. Standardutstyret omfatter skinninteriør, Nissan Contact Premium, det beste innenfor topp moderne satellittnavigasjon- og kommunikasjonssystemer, Bluetooth mobiltelefonkonnektivitet, klimaanlegg med to soner og cruisekontroll.
 
Den kan også vise til en rekke andre unike egenskaper og funksjoner som ikke leveres på konkurrerende pick-up-er, inkludert soltak og 7-trinns automatisk girkasse.