NISSAN PIXO: ENKEL, MILJØVENNLIG OG RIMELIG BYBIL

Pixo er Nissans nyeste modell rettet mot en ny og voksende kundegruppe – forbrukere som ønsker seg en enkel og rimelig bil, med lavt CO2-utslipp og god drivstofføkonomi.

Nissan har lenge hatt en ledende posisjon i bybilmarkedet med modeller som Micra og Note. Nissan Pixo supplerer denne porteføljen, og er med en startpris på NOK 124 900 Norges billigste bil, Med drivstofforbruk på kun 0,44 liter pr mil, og et svært lavt CO2 -utslipp på 103 g/km, er Pixo perfekt for den miljø- og kostnadsbevisste sjåfør. 
–Nissan gjennomførte nylig en undersøkelse som viste at sikkerhet, pris og drivstofforbruk er de tre viktigste kriteriene for kjøpere av småbiler i Norge. Økonomiske nedgangstider og økt fokus på miljø endrer forbrukernes preferanser og prioriteringer, sier Taina Erkkilä, kommunikasjonsdirektør i Nissan Nordic Europe.

Pure Drive
Pixo er en av de første Nissan-bilene i Europa med det nylig opprettede Pure Drive-merket. Dette merket gis til alle Nissan-biler som avgir mindre enn 140 g/km CO2. På denne måten er det lett for kundene å se hvilke modeller som er drivstoffgjerrige og mest miljøvennlige.
Pixo har et kompakt ytre, men likevel god plass til fire voksne personer med bagasje. Den smarte tre-sylindrede 1,0-liters motoren gjør at bilen, som veier kun 850 kg, kjører lett og livlig. Bilen tilbyr god komfort og en enkel og stressfri hverdag. Godt utstyrt, og på Acenta-versjonen er for eksempel air-conditioning og elektriske vinduer standard. 
Pixo kan dessuten leveres med automatgir, som gjør bykjøringen enda enklere og morsommere.
– Pixo står for et sterkt miljøbudskap, men er samtidig en prisgunstig, realistisk bybil. Helt i tråd med Nissans strategi om å tilby et bredt utvalg av biler med lavt drivstofforbruk og lave utslipp, sier Terje Lundgaard, leder av Nissan i Norge.
Se også vedlagt spesifikasjonsoversikt. 

Nissan i Europa
Nissan har omkring 12 400 ansatte i Europa innenfor design, forskning, utvikling, produksjon, logistikk, salg og markedsføring. I skatteåret 2008 solgte selskapet 530000 biler i 40 markeder i Vest- og Øst-Europa, inkludert Russland. I tillegg produserte Nissan nærmere 450 000biler i selskapets spanske og britiske fabrikker. For ytterligere informasjon, se www.nissaneurope-newsbureau.com

Nissan Nordic Europe Oy 
Nissan Nordic Europe er Nissans import- og markedsorganisasjon for Finland, Sverige, Norge, Danmark, Estland, Latvia og Litauen. Selskapet har omkring 180 ansatte og har sitt hovedkontor i Finland.

Kontakt: Taina Erkkilä, Communications director, Nissan Nordic Europe Oy, terkkila@nissan-europe.com, + 358 (0)10 770 5311

Nissan i Europa
Nissan har omkring 12 400 ansatte i Europa innenfor design, forskning, utvikling, produksjon, logistikk, salg og markedsføring. I 2008 solgte selskapet 601 647 biler i 40 markeder i Vest- og Øst-Europa, inkludert Russland. I tillegg produserte Nissan totalt 539 580 biler i selskapets spanske og britiske fabrikker.
For ytterligere informasjon, se www.nissaneurope-newsbureau.com

Nissan Nordic Europe Oy
Nissan Nordic Europe er Nissans import- og markedsorganisasjon for Finland, Sverige, Norge, Danmark, Estland, Latvia og Litauen. Selskapet har omkring 180 ansatte og har sitt hovedkontor i Finland.