RIO 2016TM ANNONSERER AT NISSAN ER SPONSOR AV KOMMENDE OLYMPISKE LEKER I RIO DE JANEIRO

"Jeg er veldig fornøyd med denne historiske avtalen. Dette partnerskapet demonstrerer verdien av Rio 2016TM sin merkevare og styrke, samt det brasilianske forbrukermarkedets attraktivitet. Etter seks måneder med forhandlinger, som også involverte andre søkere fra bilindustrien, fremmet Nissan et forslag som sikrer en god og konsitent miks av produkter, tjenester og økonomisk støtte, og viste seg å være den ideelle partner fra bilindustrien for OL i Rio de Janeiro", sa Carlos Arthur Nuzman, president for Rio 2016TM.
 
Avtalen garanterer levering av 4.500 biler i ulike Nissan modeller, for å transportere idrettsutøvere, tekniske funksjonærer, media, operasjonelle team, nasjonale olympiske komiteer, internasjonale idrettsforbund, kommersielle partnere osv. Bilparken vil prioritere bruk av ren energi (elektrisitet eller etanol) som støtter Rio 2016TM sin innsats for kunne være så bærekraftig som mulig.
 
"Nissan er veldig stolte av å være partner av Rio 2016TM," sier Carlos Ghosn, CEO og President for Nissan. "Våre koblinger til Brasil er omfattende og i 2014 åpner vi en ny bilfabrikk i verdensklasse i Resende, delstaten Rio de Janeiro. Som et utstillingsvindu for energi og visjon, er er de olympiske leker i Rio en naturlig samarbeidspartner for Nissan. Vi ser frem til å være med på å gjøre Rio 2016TM til leker i verdensklasse, for byen, staten og landet.
"Vi stoler på en partner som vil hjelpe oss takle operasjonelle utfordringer innenfor et så viktig område som transport er, og som samtidig vil bistå oss i å levere bærekraftige olympiske leker. Vi ser frem til å starte samarbeidet, uttalte Leonardo Gryner, administrerende direktør for organisasjonskomiteen for de olympiske og paralympiske leker i Rio 2016TM.
 
I tillegg til de bærekraftige mål, har Nissan en omfattende plan for å støtte Rio 2016TM sine ulike programmer, deriblant et program for å støtte unge, håpefulle utøvere på veien til OL og markedsføringsprogrammer som har mål om spre den olympiske opplevelsen til hele Brasil.
 
Ta en kikk på denne videoen om hvordan Nissans toppledere lærte fra Team Brasils arrangementer, publikum og aktiviteter i London, i det de forbereder Nissan til å bli den utvalgte sponsor fra bilindustrien for de olympiske leker i Rio de Janeiro i 2016: