NISSAN INNGÅR GLOBALT PARTNERSKAP MED UEFA CHAMPIONS LEAGUE

Nissan Motor Co., Ltd. bekrefter i dag at de inngår en fireårig global partnerskapsavtale med UEFA Champions League inkl. UEFA Super Cup. Avtalen er den japanske bilprodusentens største sponsoravtale noensinne, og den gjør Nissan til global offisiell partner fra sesongen 2014/2015 til og med sesongen 2017/2018.

"Nissan går nye veier, overrasker og begeistrer, og som partner med UEFA vil vi finne nye måter for å berike UEFA Champions League-opplevelsen på", uttalte Roel de Vries, som er Corporate Vice President og Global Head of Marketing & Communications hos Nissan.  "Europas mest prestisjefylte fotballturnering blir en global plattform for Nissan, og vårt mål er å formidle begeistringen som både fotball og våre Nissanbiler gir fans over hele verden."  

Som offisiell partner får Nissan omfattende adgang til kampene, treningen i forkant av kampene, medier, bevertning, eventer og selvfølgelig selve finalen.

Som en kommentar til avtalen uttalte Guy-Laurent Epstein, som er Marketing Director hos UEFA Events SA, følgende: "Vi er meget fornøyde over å få Nissan som offisiell UEFA Champions League-partner fra og med neste sesong. Nissan er en ledende global virksomhet og en del av verdens 4. største bilallianse. Vi har stor tro på at partnerskapet vil være meget givende for begge parter og skape begeistring verden over, og vi er sikre på dette også vil kunne hjelpe Nissan til å kunne utvikle deres nåværende sukksess ytterligere".

Ifølge de Vries når UEFA Champions League ut til over 4 milliarder TV-seere, og avtalen vil gi Nissan et nytt publikum og gjøre merket enda mer levende i hele den europeiske fotballsesongen.

"Veksten i Europa er viktig for Nissan, og med UEFA er vi sikre på at vi har funnet den perfekte partner til å hjelpe oss med å nå vårt mål om å bli det største asiatiske bilmerket i Europa innen 2016. Vi er spente og vi gleder oss veldig til den nye sesongen starter med UEFA Super Cup i Cardiff den 12. august", uttalte Bastien Schupp, som er Vice President, Marketing, hos Nissan i Europa.

UEFA Champions League er nok et eksempel på Nissans tilknytning til spennende sport, som allerede omfatter merkets sponsoravtale med OL i Rio 2016, de olympiske team fra Storbritannia og Mexico, Africa Cup of Nations, NCAA Football, Heisman Trophy, den canadiske fotballiga, og GT-R-ambassadørenUsain Bolt - en dedikeret fotballfan.