NISSAN LANSERER EN NY ÆRA INNEN CROSSOVER-DESIGN, ELBILYTELSE OG KVALITET PÅ LETTE NYTTEKJØRETØY UNDER BILUTSTILLINGEN I FRANKFURT 2015
Dramatisk Gripz Concept tar crossover-design til et nytt nivå
- En ny kompakt crossover for en yngre generasjon
- Spenning og dristighet, takket være det radikale designkonseptet
- Nissan lanserer designspråket "emosjonell geometri"
En revolusjon innen elbilkjøring: 2016 LEAF har en rekkevidde på 250 km
- 26 % økning av rekkevidden på LEAF
- Nissan er først i segmentet til å lansere 30 kWh batteriteknologi
- Nye NissanConnect infotainment-system for elbiler med bedre funksjonalitet
Nye NP300 Navara: Europeisk debut for Nissans crossover-inspirerte pickup
- Flott ny design med førsteklasses interiør og høye utstyrsnivåer
- Teknologier som er nytt i dette segmentet, inkludert Around View Monitor og LED frontlykter
- Ny 2,3 liters dCi motor med høyere ytelse og større effektivitet
- Nytt 5-link bakhjulsoppheng gir meget god kjørekomfort
Crossovere driver Nissan fremover
- Det er produsert 500 000 enheter av nye Nissan Qashqai på rekordtid
- Nissan Juke feirer fem år på topp i sitt segment
- Nissan X-Trail lanserer en ny bensinmotor
- Det er solgt over en halv million Nissan-biler i Europa i løpet av de første åtte månedene i 2015.
Nissans viser inspirerende design og innovasjon under bilutstillingen i Frankfurt. Med en rekke nye og dristige ideer, samt sterk utvikling innenfor Nissans utvalg av elbiler, bekrefter Nissan nok en gang sin status som en av de mer innovative og fremtidsrettede bilmerkene.
Nissan Gripz konseptmodell lanserer et nytt og dristig designspråk. Konseptbilen er designet av teamene i Europa og Japan, og gir et spennende glimt inn i fremtidens crossover-design.
Ideen til designerne var at Nissan Gripz er skapt til å være «en kriger på veien». Den kombinerer de praktiske funksjonene og kapasiteten til en crossover med ytelsen og begeistringen til en tradisjonell sportsbil. Denne unike kombinasjonen gir GRIPZ en dobbel personlighet - den perfekte blandingen av hverdagslig raffinement og kapasitet med muligheten til å kjøre i mer ulendt terreng på fritiden.
Nissan Gripz Concept illustrerer ikke bare merkets spennende tilnærming til design, men også Nissans tekniske muligheter. Gripz er utstyrt med en Series Hybrid elbilmotor, en prototype på et innovativt hybdridsystem basert på elbilteknologi som er utviklet for merkets bestselgende elbilmodeller med effekt på 80 kW og 254 Nm.
Nissans lederskap og innovasjon innen elbilmarkedet tar nå et betydelig skritt fremover. Under bilutstillingen i Frankfurt viser Nissan LEAF med et nytt som gir en kjørelengde på inntil 250 km, en økning på 26 % sammenlignet med dagens modell. Det nye 30 kWh batteriet, som det første i sitt segment, ligger sentralt plassert i LEAF 2016-modellen som også gjør sin globale debut under bilutstillingen i Frankfurt. Med dette styrker Nissan LEAF sin posisjon som den mest praktiske og rimeligste elbilen på markedet.
I ekte Nissan-stil leverer det nye 30 kWh batteriet ekstra kraft uten at det går på bekostning av den eksisterende enheten. Til tross for den ekstra kapasiteten, tar den ikke mer plass enn 24 kWh batteriet og kan lades fra 0-80 % på samme tid (ca. 30 minutter) når den er tilkoblet en hurtiglader.
Bilutstillingen i Frankfurt vil også være hjemsted for den europeiske lanseringen av den helt nye NP300 Navara. NP300 Navara er nydesignet med Nissans anerkjente crossover-filosofi som basis, og bygger på Nissans 80 år lange erfaring innen pickup-sektoren med noen av de mest tekniske funksjonene i bilindustrien. Med ny teknologi, dristig design og smart teknikk setter den nye NP300 Navara nye standarder på alle områder. Komfortnivået er betydelig forbedret takket være lanseringen av et nyutformet interiør, samtidig som integreringen av et nytt og lett multi-link bakhjulsoppheng gir mye bedre kjørekvalitet.
Nye NP300 Navara har også en ny 2,3 liters dCi-motor som er opptil 24 % mer effektiv og kommer for første gang med valget av en dobbel turbomotor. Og som en del av Nissan Crossover-familien er den også fullpakket med nyttig teknologi, inkludert Around View Monitor (AVM) og Forward Emergency Braking (FEB).
Den europeiske debuten av den nye NP300 Navara markerer også lanseringen av en ny garanti for lette nyttekjøretøy (LCV). For å bevise tilliten Nissan har til kvaliteten på sine lette nyttekjøretøy, vil hele modellutvalget av lastebiler og varebiler med bensin- og dieselmotor dekkes av en markedsledende produsentgaranti på 5 år eller 160 000 km. For å gi eierne 100 % problemfri kjøring dekker den nye garantien også originalt tilbehør fra Nissan.
Nissans anerkjente utvalg av crossovere fortsetter å drive merket fremover. Andre generasjon Qashqai har akkurat markert produksjonen av bil nr. 500 000 og det kun etter 21 måneder i produksjon. Juke har også grunn til å feire med 5 år som Europas favoritt innen kompakte crossovere, mens den nye X-Trail vises frem med en nylig lansert motor på 1,6 dCi 163 hk.
Nissans stadige utvikling av sportsbilmodeller demonstreres igjen under Frankfurt Motor Show med visningen av 2016-utgaven av GT-R og 370Z modellene. GT-R baneutgaven - utviklet av NISMO - vises for første gang på en bilutstilling. Denne modellen er bygget for baneentusiaster med et stivere karrosseri og tuning av hjulopphenget gir bedre og smidigere kjøreegenskaper. Seks-eiker RAYS® spesialdesignede racingdekk med aluminiumfelger, er med på å gi den ultimative baneoplevelsen - alt sammen pakket inn i GT-R modellens design. Samtidig tilbys 2016-utgaven av 370Z i en ny farve (Deep Blue Pearl), som også kan leveres på GT-R.
Nissan har styrket sin fordel på både elbil- og crossover-markedene med rekordsalg og stor etterspørsel i begge sektorene. Nissan har lansert ni nye modeller siden begynnelsen av 2014, og takket være merkets fokus på nye segmenter og markeder med høy vekst, fortsetter salget i Europa å øke. I løpet av de åtte første månedene i 2015 har Nissan solgt 501 150 enheter, 9 % økning sammenlignet med samme periode i fjor.
Innovasjon og begeistring er viktig i alle Nissan-aktiviteter, inkludert kommunikasjon om produkter. Bilmerket tar denne innovasjonen til et nytt nivå under bilutstillingen i Frankfurt med et dedikert Nissan Social Media-team som produserer live dekning fra standen under hele bilutstillingen. Live oppdateringer kunngjøres via Twitter fra @nissaneurope og @nissanDE, sammen med en rekke streaminger som vil gi flere følgere mullighet til å få med seg utstillingen hjemmefra.
Nissan-standen er plassert i Hall 8 (stand A06).