NISSAN OFFENTLIGGJØR PRISER PÅ NV200
Nissan har offentliggjort prisene på sin kompakte varebil NV200 som er planlagt for salg fra april og som skal selges over hele verden. Den prisvinnende NV200 leveres både som en romslig varebil i den kompakte varebilklassen, samt en funksjonell sjuseters Family-versjon. I tillegg vil en litt mer påkostet sjuseter følge tidlig i 2011. Utsalgsprisen starter på 169 350 kroner inkl MVA for varebilen.
Nissans kompakte NV200 er helt ny fra bunnen av og setter nye standarder for plass, komfort og praktiske løsninger i den kompakte varebilklassen. Den utmerker seg med enestående lasteplass og et smart førermiljø, kombinert med klasseledende driftskostnader: Drivstofforbruket til NV200 er bare 5,2 liter på 100 km, mens CO2-utslippet er så lavt som 137g/km.
NV200 er pakket inn i en svært funksjonell design og har ekstremt kompakte ytre mål. Den er bygd på en modifisert versjon av Nissans fleksible B-plattform og er konstruert for å være kvikk og manøvrerbar i bymiljø. Med en lengde på 4,4 m, høyde på 1,86 m og en bredde på 1,69 m, kombinert med dynamiske kjøreegenskaper, god oversikt og en svingradius på 10,6 m er NV200 ideell for bykjøring. Til tross for de kompakte ytre målene gir en smart konstruksjon et lasterom på mer enn 2 meters lengde. Totalt har du 4,2 m3 lasterom, om lag 25 prosent mer enn de nærmeste konkurrentene. Som den første varebilen i dette segmentet leveres også NV200 med ryggekamera som tilvalg.
"Det er stor konkurranse i det europeiske markedet for små varebiler. For å lykkes må varebilen være kompakt på utsiden, men romslig på innsiden med en design som er både stilig og praktisk. Den må være rimelig å kjøpe og ha lave driftskostnader. Den må være enkel å kjøre og den må være fleksibel. NV200 lever opp til alt dette, men setter nye standarder for innvendig plass i et så kompakt karosseri," forteller Simon Thomas, Nissans viseadministrerende direktør for salg og markedsføring i Europa.
NV200 er allerede tildelt den prestisjetunge Van of the Year 2010 prisen av Institute of Transport Management (ITM). NV200 fikk spesielt ros for dens romslighet, kvikkhet, stil og kostnadseffektivitet. I Japan ble NV200 umiddelbart markedsleder i dette segmentet.
Vennligst se vedlagte oversikt over priser og utstyr.
For mer informasjon, ta kontakt med:
Nissan Nordic Europe Oy, Communications Director, Taina Erkkilä, +358 10770 5311, terkkila@nissan-europe.com
Nissan i Europa
Nissan har omkring 12 400 ansatte i Europa innenfor design, forskning, utvikling, produksjon, logistikk, salg og markedsføring. I 2008 solgte selskapet 601 647 biler i 40 markeder i Vest- og Øst-Europa, inkludert Russland. I tillegg produserte Nissan totalt 539 580 biler i selskapets spanske og britiske fabrikker. For ytterligere informasjon, se http://www.nissaneurope-newsbureau.com/
Nissan Nordic Europe Oy
Nissan Nordic Europe er Nissans import- og markedsorganisasjon for Finland, Sverige, Norge, Danmark, Estland, Latvia og Litauen. Selskapet har omkring 180 ansatte og har sitt hovedkontor i Finland.
Nissans kompakte NV200 er helt ny fra bunnen av og setter nye standarder for plass, komfort og praktiske løsninger i den kompakte varebilklassen. Den utmerker seg med enestående lasteplass og et smart førermiljø, kombinert med klasseledende driftskostnader: Drivstofforbruket til NV200 er bare 5,2 liter på 100 km, mens CO2-utslippet er så lavt som 137g/km.
NV200 er pakket inn i en svært funksjonell design og har ekstremt kompakte ytre mål. Den er bygd på en modifisert versjon av Nissans fleksible B-plattform og er konstruert for å være kvikk og manøvrerbar i bymiljø. Med en lengde på 4,4 m, høyde på 1,86 m og en bredde på 1,69 m, kombinert med dynamiske kjøreegenskaper, god oversikt og en svingradius på 10,6 m er NV200 ideell for bykjøring. Til tross for de kompakte ytre målene gir en smart konstruksjon et lasterom på mer enn 2 meters lengde. Totalt har du 4,2 m3 lasterom, om lag 25 prosent mer enn de nærmeste konkurrentene. Som den første varebilen i dette segmentet leveres også NV200 med ryggekamera som tilvalg.
"Det er stor konkurranse i det europeiske markedet for små varebiler. For å lykkes må varebilen være kompakt på utsiden, men romslig på innsiden med en design som er både stilig og praktisk. Den må være rimelig å kjøpe og ha lave driftskostnader. Den må være enkel å kjøre og den må være fleksibel. NV200 lever opp til alt dette, men setter nye standarder for innvendig plass i et så kompakt karosseri," forteller Simon Thomas, Nissans viseadministrerende direktør for salg og markedsføring i Europa.
NV200 er allerede tildelt den prestisjetunge Van of the Year 2010 prisen av Institute of Transport Management (ITM). NV200 fikk spesielt ros for dens romslighet, kvikkhet, stil og kostnadseffektivitet. I Japan ble NV200 umiddelbart markedsleder i dette segmentet.
Vennligst se vedlagte oversikt over priser og utstyr.
For mer informasjon, ta kontakt med:
Nissan Nordic Europe Oy, Communications Director, Taina Erkkilä, +358 10770 5311, terkkila@nissan-europe.com
Nissan i Europa
Nissan har omkring 12 400 ansatte i Europa innenfor design, forskning, utvikling, produksjon, logistikk, salg og markedsføring. I 2008 solgte selskapet 601 647 biler i 40 markeder i Vest- og Øst-Europa, inkludert Russland. I tillegg produserte Nissan totalt 539 580 biler i selskapets spanske og britiske fabrikker. For ytterligere informasjon, se http://www.nissaneurope-newsbureau.com/
Nissan Nordic Europe Oy
Nissan Nordic Europe er Nissans import- og markedsorganisasjon for Finland, Sverige, Norge, Danmark, Estland, Latvia og Litauen. Selskapet har omkring 180 ansatte og har sitt hovedkontor i Finland.